Міжрегіональний центр професійно-педагогічної   майстерності               
 
Print Friendly and PDF
 

Організаційні форми навчання

Підвищення (підтвердження) кваліфікації майстрів в/н містить у собі наступні основні види (організаційні форми) навчання:

  • теоретичне підвищення кваліфікації з професії, предмету, психолого-педагогічної та методичної підготовки шляхом індивідуального чи курсового навчання в закладах;

  • підвищення кваліфікації для одержання відповідного кваліфікаційного рівня шляхом стажування в умовах виробництва, навчання в навчально-практичних центрах;

  • підвищення кваліфікації для опанування новітніми технологіями виробництва (стажування).

Навчання відбувається в три етапи:

  • Заочний етап

Особа, яка виявила бажання пройти курси підвищення кваліфікації повинна заявити про це до регіонального навчально-методичного центру ПТО та отримати консультації щодо порядку організації даного етапу навчання.

Регіональний НМЦ ПТО узагальнює списки та надсилає їх до МЦППМ МВПУ зв’язку.

Обов’язковою умовою зарахування на навчання за кореспондентською формою для педагогів є володіння комп’ютерною технікою (вільне користування програмами пакету MS Office, електронною поштою, Інтернетом).
Після надходження уточнених списків ЦППМ МВПУ зв’язку проводить зарахування слухачів на навчання за дистанційною (кореспондентською формою).

Київський професійно-педагогічний коледж імені Антона Макаренка (установа, що проводить психолого-педагогічне навчання) надсилає до регіонального НМЦ ПТО діагностичні анкети майстрів в/н, що зараховані на навчання, та надає консультації про порядок організації даного етапу навчання.

Методист ПТНЗ, в якому працює слухач, проводить діагностування майстра в/н щодо професійної компетентності з метою виявлення актуальних психолого-педагогічних проблем в його діяльності.

Результати діагностування необхідно надіслати на електронну адресу коледжу впродовж тижня від дня видачі наказу про зарахування на навчання, в іншому випадку – майстер в/н автоматично буде відрахований з числа слухачів.

Після зарахування та діагностування педагогічного працівника на основі отриманих результатів розробляється індивідуальний план самостійної роботи слухача та визначається тема підсумкової роботи.

В індивідуальному плані зазначається:
1) проблеми, які самостійно опрацьовує слухач;
2) література з визначених проблем;
3) період роботи над проблемами;
4) форма звітності про роботу над визначеними проблемами – практичні завдання (реферат, конспект, практичний або дидактичний матеріал тощо);
5) консультант з кожної проблеми.

Для керівництва індивідуальною самостійною роботою кожному слухачеві призначається керівник з числа викладачів коледжу.

На підставі індивідуального плану призначеним керівником розробляється програма для самостійного опрацювання слухачем проблемних питань, в якій визначається зміст і обсяг матеріалу, що підлягає вивченню, практичні завдання, джерельна база.

Індивідуальний план, програма для опрацювання виявлених проблем, навчальна програма психолого-педагогічної і методичної підготовки, комплект навчально-методичного інструментарію надсилаються в регіональні НМЦ, які поширюють їх серед слухачів для здійснення самостійної роботи.

Для координації самостійної роботи проводяться індивідуальні консультації, що здійснюються викладачами через електронну пошту, в телефонному режимі. Координатором на рівні навчального закладу є методист.

З метою визначення успішності самостійної роботи слухачів проводиться самоконтроль та поточний контроль.

Самоконтроль призначено для самооцінювання та аналізу слухачами ефективності навчальної роботи щодо засвоєння змісту тем програми. З цією метою в курсі лекцій передбачені питання для самоконтролю.

Поточний контроль проводиться шляхом оцінювання виконаних слухачами практичних завдань. Результати оцінювання виконаних слухачами завдань, надіслані на електронну пошту МЦППМ МВПУ зв’язку заносяться до індивідуального оціночного листа слухача.

Слухач курсів підвищення кваліфікації допускається до захисту підсумкової роботи на контроль-оцінювальному етапі за умови попереднього надсилання її на електронну адресу МЦППМ МВПУ зв’язку та отримання позитивної рецензії.

На цьому ж етапі слухач безпосередньо за місцем роботи проходить стажування на виробництві у формальній або неформальній формі відповідно до державних стандартів ПТО з професій (у галузі інформаційно-комп’ютерних технологій) і мети стажування (підвищення чи підтвердження робітничої кваліфікації) та отримує довідку про стажування від працедавця, яка буде підставою для незалежної кваліфікаційної атестації на підвищення (підтвердження) робітничої кваліфікації в МЦППМ МВПУ зв’язку на очному етапі навчання.

  • Очний (заключний) етап.

На цей етап навчання слухач прибуває з наступними документами:

    • посвідченням про попереднє підвищення кваліфікації;

    • свідоцтвом про попереднє присвоєння робітничого розряду;

    • довідкою про навчання з підвищення робітничої кваліфікації;

    • індивідуальний план самостійної роботи;

    • підсумкову роботу;

    • заповнену діагностичну анкету.

Методист МЦППМ МВПУ зв’язку заповнює реєстраційні картки слухачів, збирає вищезазначені документи та проводить діагностування рівня психолого-педагогічної і фахової підготовки слухачів для уточнення змісту навчання на цьому етапі.

Слухачі проходять курс теоретичного навчання з проблемних питань педагогіки, психології, методики виробничого навчання, опановують новітні виробничі технології, набувають практичних умінь та навичок щодо їх застосування.

  • Контрольно-оцінювальний етап

На контрольно-оцінювальному етапі слухачі проходять комплексне тестування з психолого-педагогічної і методичної підготовок, проводиться конференція із захисту випускних (творчих) робіт та вихідне анкетування.

Професійно-практична підготовка з опанування слухачем новітніх виробничих технологій завершується виконанням кваліфікаційної пробної роботи. Результати фіксуються в протоколі атестації слухачів.

На цьому ж етапі навчання незалежна кваліфікаційна комісія, що створюється ЦППМ МВПУ зв’язку, на основі представлених слухачами довідок про навчання з підвищення (підтвердження) робітничої кваліфікації організовує незалежне оцінювання рівня робітничої кваліфікації. Результати виконання слухачами кваліфікаційних пробних робіт фіксуються в протоколі засідання кваліфікаційної комісії по підвищенню (підтвердженню) робітничої кваліфікації.

Завершується навчання підсумковим анкетування слухачів для отримання статистичних даних про їхнє ставлення до різних аспектів підвищення кваліфікації (змісту, організації, забезпечення тощо), виявлення рівня задоволеності результатами навчання.

 

Rambler's Top100bigmir)net TOP 100???? - ???????. ??????? ??????

 

 

 

Сайт создан в системе uCoz